ULUSLAR ARASI PROJE UYGULAMALARI.
1.GÖÇ VE KÜLTÜREL FARKLILIKLAR ALANINDA ÇALIŞAN MESLEK ELAMANLARI BİLGİ PAYLAŞIMI EĞİTİM SEMİNERLER:
1.1.Projenin amacı ve yeri
Merkezi Marsilya’da bulunan Une Terre Culturelle, Alman LebensWelt Derneği ile birlikte gerçekleştirilen proje kapsamında sosyal hizmetler alanında çalışan uzmanların bilgi, deneyim ve metot alışverişi ve aktarımına yönelik Eğitim seminerleri düzenlemiştir.Bu çerçevede
· 16–23 Mayıs 2010 tarihinde Almanya Berlin kentinde eğitim semineri
· 30 10. 2010–7.11. 2010 tarihlerinde Türkiye İzmir Kentinde Eğitim Semineri
· 7–15 Mayıs 2010 tarihinde Fransa Marsilya kentinde Eğitim Seminerleri düzenlenmiştir.
1.2.Projenin sonuçları
· Proje sonunda Ülkelerin göç tarihleri ve öyküleri irdelenerek, göç ve kültürel farklılıklar alanında çalışmalardan elde edilen bilgiler ve deneyimler paylaşılmış ve ortak modeller oluşturularak ülkesel olarak uygulanması konusunda ilgili birimlere aktarılmıştır.
· Özellikle Göç ve Toplumsal Entegrasyon yaklaşımları ve araçları konusunda üretilen bilgiler,sorunun tarafı olan kamu birimleri,yerel birimler ve sivil toplum kuruluşlarının kullanımına sunulmuştur.
· Üç ülke ile birlikte yürütülen çalışma ile aynı zamanda derneğin uluslararası proje oluşturma ve uygulama deneyimi kazanmasına katkı sağlamakla beraber, Türkiye’nin AB giriş sürecinde sivil toplum diyalogunun gelişime önemli katkılarda bulunmuştur.
1.3.Derneğimizin projedeki rolü (lider kuruluş veya ortak) ve projeye katılım derecesi
Proje sahibi olan Sosyal Yaşamı Geliştirme Derneği üç ülkede birlikte yürütülen bu çalışmanın da sahibi ve diğer ülkeler nezninde ortağıdır.
1.4. Projenin maliyeti
Üç ülkede yürütülecek olan projenin maliyeti 300.000 Euro dur.
1.5.Projeye finansman katkısı sağlayanlar (isim, katkı tutarı)
İzmir Sosyal Yaşamı Geliştirme Derneği, Almanya Berlin de Berlin Belediyesi, Fransa Marsilya’da ise Marsilya Belediyesine baglı Gençlik Dairesi bu proje için AB’den destek almışlardır.
2.SOSYAL HİZMET ALANINDA ÇALIŞAN SOSYAL DANIŞMALAR BİLGİ VE UYGULAMA DENEYİMİ PAYLAŞIM PROGRAMI:
2.1.Projenin Amacı ve Yeri:
Almanya Berlin Krezberg Belediyesi Aile Danışma Merkezinde çalışan sosyal Danışmanlar ile Sosyal Yaşamı Geliştirme Derneği üyeleri arasında sosyal hizmet uygulamaları programını öğrenme ve birlikte çalışma ortamı oluşturma
· Çalışmanın birinci boyutu 3-13 Mayıs 2007 tarihinde Türkiye İzmir ilinde gerçekleştirildi.
· Çalışmanın ikinci boyutu ise 3-10 Mayıs 2008 tarihinde Almanya Berin kentinde gerçekleştirildi.
Bu çalışmada derneğimiz kuruluş çalışmalarını sürdürmekte idi.
2.2.Projenin Sonuçları:
· Almanya Berlin ve Türkiye İzmir de yürütülen sosyal hizmet projeleri yerinde incelenerek, özellikle göçmenler, kadınlar ve çocuklara ilişkin yürütülen projeler, programlar ve uygulamalar değerlendirilmiş ve ortak bilgi ve modeller geliştirilerek yerel uygulayıcılara sunulmuştur.
· Ulusların ve farklı uluslarda çalışmalar yürütülen disiplinlerin üretmiş olduğu bilgiler geliştirilmeye çalışılmıştır.
· Ülkeler arasında birlikte vakalar ve sorunlara çözüm arama yöntemleri geliştirlmiştir.
· Üç ülke ile birlikte yürütülen çalışma ile aynı zamanda derneğin uluslararası proje oluşturma ve uygulama deneyimi kazanmasına katkı sağlamakla beraber, Türkiye’nin AB giriş sürecinde sivil toplum diyalogunun gelişime önemli katkılarda bulunmuştur.
2.3.Projenin maliyeti
Projenin yaklaşık maliyeti(Her iki ülkedeki uygulama için) yaklaşık 80.000 eurodur.
2.4.Projeye finansman katkısı sağlayanlar (isim, katkı tutarı)
Proje mali desteği Berlin Belediyesi sağlamıştır.
3.AIDIYET DUYGUSU-BEN NEREYE AITTIM?
3.1. Projenin amacı ve yeri:
· LebensWelt Almanya/ Berlin
· Service municipal de la Mairie des UlisPoint Information Jeunesse
Fransa/ Paris-Les Ulis
· Sosyal Yaşamı Geliştirme Derneği Türkiye /İzmir
(ana tema, program öncelikleri, hedefleri öğrenme, vb)
Projemiz, Ben nereye aittim sorusu ile göç ve entegrasyon konularına odaklanmaktadır. Bu üç ülkeli değişim programında Berlin, Paris ve İzmir’den seçilmiş, aile içinde ya da kendileri göç olgusu yaşamış 16–21 yaş arası yedişer genci bir araya getirerek göç ile ilgili bakış açılarını ve aidiyet duygularını tartışarak ve tiyatroda sahneleyerek keşfetmelerini amaçlıyoruz.
Projede, üç şehir, sosyo-kültürel bir tiyatro projesi olan “BERLINIZMIRPARIS”’e katılım sağlayacaklar. Bu proje gençlere belli bir etkinlik programı çerçevesinde kendi dilleri, kendi tasarımları ile baş aktörler olarak müzik,dans ve tiyatro ile rahat bir alanda kendilerini ifade etme olanağı sağlayacaktır.
Ana tema aidiyet duygusu olmakla birlikte üç şehirde farklı yardımcı temalardan hareket edilecektir. Berlin’de gençlerin mevcut durumu, İzmir’de geçmişi, Paris’te ise geleceği olacaktır.
Değişimin aşağıdaki tarihlerde yapılması kararlaştırılmıştır.
· 1.değişim 24 temmuz 2011-01 ağustos 2011 BERLİN
· 2.değişim 18 şubat 2012-26 Şubat 2011 İZMİR
· 3.değişim 07 temmuz 2012-15 temmuz 2012 PARİS
3.2.Projenin özeti
Projemiz, üçlü bir gençlik değişim programıdır. “Entegrasyon ve fırsat eşitliği” olgusuna katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Kendi deneyimlerimiz ve çalışmalarımız göstermiştir ki göç geçmişi olan ailelerde çocuklar ve gençler eğitimin ve sosyal imkânların çeşitli nedenlerle dışında kalmış, sosyal odak noktaları kendi yaşadıkları mahalle ile sınırlı kalmıştır.
Proje ekibinde her ülkeden koordinatörler, tiyatro yönetmeni, koreograf, film yapımcısı, çevirmenler yer almaktadır. Bu ekip önderliğinde gençler belli bir program dâhilinde müzikal tiyatro teknikleri ve dansla ait olma duygusunu kendi anlayışları çerçevesinde ele almaları beklenmektedir.
Nihai hedeflerimiz
· sosyal becerilerinde gelişme sağlamak
· örgün eğitimlerini uygun yöntemlerle teşvik etmek,
· özgüvenlerini güçlendirmek
Çalışmanın bireysel sonuçları ve sanat çalışmalarının son sunumu film olarak belgelenecektir. Haftanın sonunda, gençlere, kültürler arası gençlik değişim katılım belgesi ve oyunlarının yer alacağı bir DVD verilmesi planlanmaktadır.
BERLİN-PARİS-Neden-İZMİR?
Berlin, İzmir ve Paris olarak 3 şehirde projenin geliştirilmesi, topluluk alanı olarak görülen Avrupa anlayışına görünür geçitler ve aynı zamanda yeni gerçeklikler yaratmak amacıyla köprüler inşa etmeye katkı sağlayacağını düşünüyoruz. Dış göç alan ve göçmen şartlarının sorunlarından sorumlu olan Fransa ve Almanya gibi ülkelerde sosyal çalışma bağlamında, gençlerin kültürlerarası fikir alışverişinde bulunmaları ve toplumsal eleştirilerde bulunmaları için bir fırsat olarak ilgili Berlin ve Paris’in şehirleri göçmenlerin yoğun yaşadığı metropoller olarak bu çalışmaya oldukça uygundur.. Türkiye’nin üçüncü büyük kenti olan ve iç göç alan İzmir, bu çalışmanın genişlemesi için oldukça cazip görünmektedir. İzmirli gençler, Avrupa düzeyinde şehirlerde tecrübe kazanacak ve uluslararası göç tarihi ile ilgili bilgilenecek ve kültürler arası işbirliği konusunda yetkinlik kazanacaklardır.
Berlin, İzmir ve Paris olarak 3 şehirde projenin geliştirilmesi, topluluk alanı olarak görülen Avrupa anlayışına görünür geçitler ve aynı zamanda yeni gerçeklikler yaratmak amacıyla köprüler inşa etmeye katkı sağlayacağını düşünüyoruz. Dış göç alan ve göçmen şartlarının sorunlarından sorumlu olan Fransa ve Almanya gibi ülkelerde sosyal çalışma bağlamında, gençlerin kültürlerarası fikir alışverişinde bulunmaları ve toplumsal eleştirilerde bulunmaları için bir fırsat olarak ilgili Berlin ve Paris’in şehirleri göçmenlerin yoğun yaşadığı metropoller olarak bu çalışmaya oldukça uygundur.. Türkiye’nin üçüncü büyük kenti olan ve iç göç alan İzmir, bu çalışmanın genişlemesi için oldukça cazip görünmektedir. İzmirli gençler, Avrupa düzeyinde şehirlerde tecrübe kazanacak ve uluslararası göç tarihi ile ilgili bilgilenecek ve kültürler arası işbirliği konusunda yetkinlik kazanacaklardır.
Uluslararası göç ve iç göçü yaşayan azınlıklar genelde benzer sorunlarla karşılaşmaktadır. yoksulluk, izolasyon, dışlanma.
Biz proje ekibi olarak program içeriğimizle bu durumun karşısında olmak istiyoruz.
Biz proje ekibi olarak program içeriğimizle bu durumun karşısında olmak istiyoruz.
II Eğitim kaynakları ve katılımcılar/ programın uygulanması için araçlar
Kültürel yöntemleri zengin bir repertuarımız ve uzmanlarımızdan oluşan güçlü bir ağımız bulunmaktadır
Kültürel yöntemleri zengin bir repertuarımız ve uzmanlarımızdan oluşan güçlü bir ağımız bulunmaktadır
Varış ve ayrılış günleri dışında ana program 7 günden oluşmaktadır.
İki bölüm halinde günlük çalışılacaktır.
Programda sabah Berlin’de mevcut durumu konuşmak ama temasından hareketle oluşturulacaktır. Küçük grup ve atölye çalışmaları planlanmaktadır. Aile içi ilişkileri gözlemleri amacı ile Alman grubunun yaşadıkları mahallelere gitme düşüncesi vardır. Göç deneyimi ile ilişkili aidiyet duygusu bağlamında biyografik ve bilimsel girdi verebilecek sanatçı bir göçmen konuk gençlere konferans verecektir. Elbette ısınma oyunları ve eğitsel oyunlar ile gençleri çalışmaya ve birbirlerine yakınlaştırmayı hedefliyoruz. Ayrıca kültürlerarası bir şehir turu düzenleyeceğiz Open space tekniği ile farklı konuları tartışmayı planlıyoruz. Elbette katılımcılar tarafından değerlendirme programın önemli bir parçasıdır.
Programın ikinci bölümünde tiyatro çalışmaları yapılacaktır. Her şehirde gençler için atölye birimleri tasarlanacaktır. Berlin’de, katılımcılara uygun teknik ve koreografiler planlanacaktır. Her biri kendi kuralları ve kodları ile dolu ama (istasyonları, mahkemeler, kütüphaneler, vb), her yerde aynı kentsel kamu yapıları keşfetmeyi planlıyoruz..
Programda sabah Berlin’de mevcut durumu konuşmak ama temasından hareketle oluşturulacaktır. Küçük grup ve atölye çalışmaları planlanmaktadır. Aile içi ilişkileri gözlemleri amacı ile Alman grubunun yaşadıkları mahallelere gitme düşüncesi vardır. Göç deneyimi ile ilişkili aidiyet duygusu bağlamında biyografik ve bilimsel girdi verebilecek sanatçı bir göçmen konuk gençlere konferans verecektir. Elbette ısınma oyunları ve eğitsel oyunlar ile gençleri çalışmaya ve birbirlerine yakınlaştırmayı hedefliyoruz. Ayrıca kültürlerarası bir şehir turu düzenleyeceğiz Open space tekniği ile farklı konuları tartışmayı planlıyoruz. Elbette katılımcılar tarafından değerlendirme programın önemli bir parçasıdır.
Programın ikinci bölümünde tiyatro çalışmaları yapılacaktır. Her şehirde gençler için atölye birimleri tasarlanacaktır. Berlin’de, katılımcılara uygun teknik ve koreografiler planlanacaktır. Her biri kendi kuralları ve kodları ile dolu ama (istasyonları, mahkemeler, kütüphaneler, vb), her yerde aynı kentsel kamu yapıları keşfetmeyi planlıyoruz..
Bu çalışmalarla sanatsal ifadenin sözel olmayan formları hakkında gençleri daha fazla geliştirmeyi hedefliyoruz.
Ayrıca gençlere her sabah kahvaltıdan sonra farklı dillere yatkınlık sağlamaları amacı ile Dil animasyon çalışması yapılacaktır. Çalışmada 3 tercümanın yer alması planlanmaktadır. Hedef grubumuz 16–21 yaş arası gençlerdir. Proje ekibinin deneyimleri göstermiştir ki bu yaş aralığında çok verimli ve faydalı çalışmalar yapılabilir.
Ayrıca gençlere her sabah kahvaltıdan sonra farklı dillere yatkınlık sağlamaları amacı ile Dil animasyon çalışması yapılacaktır. Çalışmada 3 tercümanın yer alması planlanmaktadır. Hedef grubumuz 16–21 yaş arası gençlerdir. Proje ekibinin deneyimleri göstermiştir ki bu yaş aralığında çok verimli ve faydalı çalışmalar yapılabilir.
İzmir ve Paris değişim programlarının hazırlığı için aralık/ocak’ta İzmir’de hazırlık toplantısı düşünülmektedir.
ULUSAL PROJE UYGULAMALARI
1.MENDERES HAVZASI YENİKÖY VE ÇATALCA KÖYLERİNİ DESTEKLEME PROJESİ
İzmir kalkınma Ajansı Kırsal Bölğe kalkınma Programı kapsamında açılmış olan çagrıya Ege Orman Vakfı,Menderes Kaymakamlığı ve İzmir İl Çevre ve Orman Müdürlüğü ile birlikte hazırlanmış ve 6 Mayıs 2019 tarihinde başlanılarak16 Mayıs2010 tarihinde sonlandırılmıştır.
1.1.Projenin Amacı ve Yeri:
İzmir İli menderes İlçesi Yeniköy ve çatalca köyleri
Amaç kırsal kalkınmaya destek sağlayarak göçü azalmasına katkıda bulunmak
1.2.Derneğimizin Projedeki rolü ve projeye katılım derecesi.
Derneğimiz projenin ortagı konumundadır.
1.3.Projenin Maliyeti:
Proje 153.000 TL maliyetindedir.
2.KİŞİSEL GELİŞİM EĞİTİMLERİ:
2.1.Cağdaş Yaşamı Destekleme Derneği üyeleri ve öğrencilerine yönelik Kişisel Gelişim ve Kapasite Geliştirme Eğitimleri
Mart 2010( 32 saat)
2.2.Ege Orman Vakfı Gönüllüleri yönelik olarak Kişisel Gelişim ve Kapasite Geliştirme Eğitimi
Mart 2010 (16 saat)
2.3.İzmir Görme Engelliler Spor Klubü Derneği:Spor Kulübü Derneğinin proje sahipliğinde ve Ulusal Ajans tarafından finance edilen Engelim Spor Yapmama Engel Değil isimli Projeye kişisel gelişim eğitimi ve uygulama danışmanlığı deteği vermektedir.(Uygulama süresi 6 ay)
2.4.İZCİ ANNELERİ KİŞİSEL GELİŞİM EĞİTİMLERİ
2.4.1.Projenin amacı ve yeri:
İzmir ili Konak ilçesindeki kadınların toplumdaki varlıklarını daha sağlıklı sürdürmeleri ve sosyal yaşama daha etkin bir biçimde katılabilmeleri adına kişisel gelişimlerine destek olmak ve böylelikle yaşam kalitelerini yükseltmektir.
ü Hedef kitledeki kadınların yaşamlarını daha bilinçli devam ettirebilmeleri
ü Kendilerini ve potansiyellerini daha iyi tanımları
ü Yaşamları için doğru hedefler koymaları ve becerilerini bu hedefler doğrultusunda nasıl geliştirebileceklerini araştırmaları
ü Problemlerine kendi başlarına çözüm üretebilmeleri
ü Problemlerini çözme noktasında gerekli yardımları nasıl alabileceklerine yönelik bilgilerini arttırılması
ü Eşleri ve çocukları başta olmak üzere çevreleriyle etkili ve sağlıklı bir iletişim kurabilmeleri
ü Hak ve sorumluluklarına yönelik farkındalıklarının artması
2.4.2..Hedef kitlesi
Konak ilçe sınırları içerisinde ikamet eden ve izcilik eğitimi alan çocukların annelerinden oluşan 500 anne hedef kitleyi oluşturmaktadır. Çalışma öncelikli olarak İzci Ünitelerinin yer aldığı Konak İlçesi Mehtap, Gültepe, Altıntaş, Basmane ve Kadifekale semtlerinde çocukları izcilik eğitimi alan annelerinden oluşacaktır.
Eğitim alacak her grubun 25 kişiden oluşması hedeflenmekte olup, böylelikle 20 grup oluşturulacaktır.
Proje sonunda; aile büyüklüklerinin 4 olduğu varsayılarak toplamda 2000 kişiye bilgiler aktarılmış ve gelişimlerine katkıda bulunulmuş olacaktır. Proje hedef kitlemiz 500 anne olmasına karşı, çekirdek aile içerisinden seçilen birey olan anneler, bulundukları çekirdek aile asgari 4 kişilik bir aile olarak hesaplandığında toplamda 2000 proje faydalanıcısına ulaşmış olup, bu sayı çekirdek ailenin içerisinde bulunduğu geniş aile yapıları ve mahalle nüfusu göz önüne alındığında daha artmaktadır.
Proje etkinlik planında yer alan eğitim çalışmaları kapsamında, hedef kitlemiz olan anneler, etkili iletişim yolları konusunda bilgi sahibi olacak ve çocukları ve ailesiyle ayrıca sosyal çevresiyle olan iletişiminde ileri dönük gözle görülür iyileşmeler olacağı düşünülmektedir. Proje biriminde, stres yönetimi, zaman kullanımı, öfke kontrolü, çocuk gelişimi, evlilik dinamiği ve yasal haklar ve sorumluluklar hakkında eğitim sahibi olacak hedef kitlemiz olan anneler, sosyal yaşantıların da karşılaşacakları sorunları tanımlayabilme ve çözümünde etkin davranış ve tutumlar oluşturabileceği ve sosyal çevresindeki diğer birey ve aileleri etkilemek yoluyla değişim yaratacağı varsayılmaktadır.
2.4.3.Kişisel Gelişim Eğitim Programı
Bu program projenin amaçlarında belirtilenleri gerçekleştirmek üzere kadınlara verilecek eğitimleri kapsamaktadır. Eğitimler 2 saat olup, etkililiğini arttırmak amacıyla grup büyüklüğü 25 olarak planlanmıştır. Eğitim konuları aşağıda sunulmuştur:
Ø Etkili İletişim
Ø İletişim kavramı ve iletişimin yaşamımızdaki önemi
Ø Sağlıklı/etkili bir iletişimin temel bileşenleri
Ø Etkili iletişimin önündeki engeller
Ø Etkili iletişim sürecindeki kritik noktalar (beden dili, sözlü-sözsüz iletişim vb.)
Ø İletişim çatışmaları
Ø İletişim çatışmalarının çözümünde izlenecek yollar
Ø Stresle Başa Çıkma
Ø Stres tanımı, belirtileri ve kaynakları
Ø İş yerinde stres ve nedenleri
Ø Stresin etkileri
Ø Stresle baş etmede kullanılan yollar
Ø Gevşeme teknikleri
Ø Kişisel stres yönetimi
Ø Özgüven ve Motivasyonu Arttırma
Ø Özgüven ve motivasyonun yaşamımızdaki önemi
Ø Özgüven ve motivasyon gelişimin önündeki engeller
Ø Özgüven ve motivasyon artırma yöntemleri
Ø Öfke Kontrolü
Ø Öfkenin ifade edilmesinin önemi
Ø Öfke ifadesinde karşılaşılan güçlükler ne nedenleri
Ø Öfke ne zaman sağlıksız hale gelmektedir?
Ø Öfkenin neden olduğu durumlar
Ø Öfke ile başa çıkmaya yönelik yaklaşımlar
Ø Öfke kontrolünde etkili yöntemler
Ø Gevşeme teknikleri
Ø Problem Çözme Eğitimi
Ø Problem tanımı ve önemi
Ø Problem çözme becerisine sahip olmak
Ø Karşılaştığımız problemlere yönelik alternatiflerin üretilmesi ve uygulamaya geçilmesi
Ø Etkili problem çözme sürecindeki belirleyiciler
Ø Etkili problem çözmeye yönelik yaklaşımlar
Ø Çocuk Gelişimi ve Eğitimi
Ø Çocukta gelişim dönemleri
Ø Gelişim dönemlerinin önemi ve uzun vadede etkileri
Ø Gelişim dönemlerinde karşılaşılan zorluklar ve bunlara yönelik çözümler
Ø Gelişim dönemlerine uygun aile tutumları
Ø Aile-çocuk ilişkisindeki kritik noktalar
Ø Çocuklarda sık görülen problemler
Ø Evlilikte Mutluluk
Ø Evlilikte dönemler
Ø Eş ve ebeveyn olmak
Ø Evlilikte uyum ve doyumun belirleyicileri
Ø Evlilikte yaşanan çatışmalar ve çözüm yolları
Ø Evlilikte etkili iletişim
Ø Toplumda kadının yeri
Ø Türkiye’de kadın olmak
Ø Kadın hakları
Ø Kadına karşı şiddet
Ø Eş ve anne olmak
2.4.4.Sosyal Etkinlikler
Bu etkinliklerin amacı kişisel gelişimi sosyal faaliyetlerle desteklemenin yanı sıra hedef kitledeki kadınların şehir yaşamına aktif katılımlarına, hak ve sorumluluklarını öğrenmelerine yardımcı olmaktır. Türk toplum yapısı göz önüne alındığında ataerkil aile yapısının getirmiş olduğu aile içerisindeki görev ve sorumlulukların dağılımda ev içi sorumlulukların kadınlar tarafından üstlen(dir)ildiği göze çarpmaktadır. Sorumlulukların yerine getirilmesi sürecinde kişisel, sosyal ve duygusal gelişimlerini olumlu yönde etkileyecek etkinlikler için zaman ayrılmaması, zaman içerisinde uyumsuzluk ve iletişim sorunları başta olmak üzere birçok sorunu doğurduğu bilinmektedir.
Toplum içerisinde birey, dış ve iç etkenlerin olumlu ve olumsuz etkisi düşünüldüğünde, sosyal iyileşme amacına yönelik planlanan ve proje bitiminde hedef kitle ve sosyal çevresi için alışkanlık olarak kazanılması öngörülen sosyal etkinlikler, kadının aile ve toplum içerisindeki duruşu ve gelişimi olumlu yönde etkilemesi planlanmakta olup, eğitim programına paralel düzeyde yarar sağlayacağı düşünülmektedir.
Bu doğrultuda planlanan etkinlikler aşağıda sunulmuştur:
Ø Şehrimi Tanıyorum (Şehrin önemli noktalarına yapılacak gezileri kapsamaktadır)
Ø Tiyatro Gösterimi
Ø Film Gösterimi
2.4.5..Projenin süresi
Projenin süresi 12 aydır.
- Her grup (25 kişi) haftada 8 saat eğitim alacaklar ve her grubun eğitimi iki hafta sürecektir. Dolayısı ile her grup; 16 saat eğitim alacaktır.
- 40 ayrı grup olacağı için toplamda 800 saat eğitim verilmiş olacaktır.
- Eğitimler yaklaşık olarak 10 ay devam edecektir.
- Sosyal Etkinlikler iki ay sürecektir.
2.4.6.Projenin Maliyeti
Konak Belediyesi, Yürütülen eğitim çalışmasının bedeli olarak proje uygulayıcısı olan Sosyal yaşamı Geliştirme Derneğine hak ediş karşılığı ücret ödeyecektir. Ücretlendirme aşağıdaki tablodaki gibidir.
Grup sayısı | Her grubun toplam ders saati | Ders ücret/saat (TL) | Toplam eğitim Gideri (TL) |
25 | 40 | 50,00 | 40.000,00TL |
3.ÇAGDAŞ YAŞAMI DESTEKLEME DERNEĞI BAYRAKLI EĞITIM EVI DESTEK ÇALIŞMALARI
Derneğimiz,ÇYDD İzmir Şubesinin Bayraklı Eğitim Evinde yürütmüş oldugu eğitim ve toplumsal bölge gelişim projesine danışman ve eğitmejn desteği sağlamaktadır.
DERNEK VE ÜYELERİN ÇALIŞMA ALANLARI:
Dernek Üyeleri,dernek bünyesinde yürütmüş oldugu çalışmaların yanısıra,çalışmış oldukları kurumlarda ve disiplinlerde,kentsel dönüşüm,entegrasyon ve toplumsal bütünleşme çalışmaları yürütmekte,bu amaçla projeler üretmekte ve uygulamaktadır.
1.Kentsel Dönüşüm projelerinde yürütülen çalışmalar.:
Dernek üyeleri,İzmir Büyükşehir Belediyesi ve Konak Belediyesinde,Konak İlçesi Kadifekale bölgesi ile kentin farklı bölgelerinde yaşayan, bu bölgelere göç yoluyla gelerek,bütünleşme sorunu yaşayan birey ve ailelerin,bütünleşme cabalarını destekleyici nitelikte ,projelerin hazırlayıcısı ve uygulayıcıdır.Kentsel dönüşüm projeleri içerisindeki kadın,çocuk,genç ve diğer dezavantajlı konumdaki birey ve ailelere yönelik yürütülen programların uygulamaları devam etmektedir.
2.Kadına olarak yürütülen çalışmalar.
Kentin göçle oluşmuş bölge ve mahallelerinde kadınların sosyal ,ekonomik ve eğitsel konularda gelişimine katkıda bulunarak,aile içi ve toplumsal konumunun güçlenmesine yönelik projeler üretilmekte ve uygulanmaktadır.Bu çalışmalar yerel yönetim birimleri aracılığı ile yapılabildiği gibi,merkezi hükümetin birimleri( sosyal hizmetler, saglık ve eğitim birimleri gibi) aracılığı ile de yürütülmektedir.Bu çalışmalar; kadınların beceri ve niteliklerinin yükseltilmesine yönelik oldugu gibi, aile içinde şiddet ve istismara ugramış kadına ve ailesine yönelik olarak,psikolojik,hukuksal ve sosyal desteği içeren çalışamalar biçiminde de olabilmektedir.
3.Çocuklara Yönelik olarak yürütülen çalışmalar:
Kentin gecekondu bölgelerinde,eğitime düzenli olarak devam edemeyen çocukların devamını sağlamaya,okulda uyum ve akademik başarı sorunu yaşayan çocukların gelişimine,madde bagımlılığı,sokak yaşamı ,sokakta çalışma gibi farklı risk grupları içerisinde bulunan çocuklar ve ailelerine yönelik olarak destekleme,geliştirme ve rehabilitasyon çalışmaları yürütülmektedir.Bu çalışmalarda eğitsel,psikoljik ve sosyal disiplinler birlikte çalışmaktadır.
4.Yaşlılara Yönelik çalışmalar:
Kentimizde yaşayan yaşlı nüfusun;bulunmuş oldugu sosyal cevreden ayrılmadan desteklenmesini ve bakımını esas alan çalışmalar yürütülmektedir.Dernek üyeleri bu çalışmaları Merkezi hükümet birimleri ile yerel yönetim birimlerinde gerçekleştirmektedir.
5.Engelilere Yönelik yürütülen çalışmalar:
Dernek üyeleri kentte hizmet sunan engelli birimleri ile engelli dernek ve vakıflarına danışmanlık yapmakta ve bu birimlerin üyelerinin kişisel gelişim ve farkındalık eğitimlerini yürütmektedir.Bu cercede engelli derneklerince yürütülen bir çok proje ve çalışmanın yaşama geçmesinde katkı ve destek verilmektedir.
6. Doğal Afete Müdahale Çalışmaları:
Dernek üyeleri Türkiye Afetlerde Psiko Sosyal Hizmetler Birliğinin üyesi olup,doğal ve insan kaynaklı bir çok afete müdahelede bulunmuş ve afet sonrası psiko sosyal desteklerin verilmesini sağlamıştır.En son olarak Bilge Köyü katliaminda magdurlara ve ailelerine psikolojik destek vesosyal iyileşmelerin sağlanması cabalarında rol ve görev almışlardır.
7.İnsan haklarının Geliştirilmesine Yönelik Çalışmalar:
Dernek üyeleri,kentimizde ve bölgemizde başta çocuk hakları olmak üzere ,kadın,engelli,yaşlı hakları konusunda çalışmalar yapmakta,eğitim seminerleri ve farkındalık toplantıları düzenlemektedir.Dezavantajlı grupların hak savunuculuğunu yapmakta ve bu alanlarda çalışmalar yapan STK ları desteklemektedir.
8.Yerel Yönetimlerin ve Yerel katlımın Güçlendirlmesine Yönelik Çalışmalar:
Dernek üyeleri İzmir Kent Konseyinde ve konseyin kadın,engelli,çocuk ve gençlik meclislerinin yürütüm organlarında etkin görevler almakta,kentleşme ve kentlilik bilincine,,kararlara katılım ve demokrasi kültürünün oluşmasına yönelik çalışmalarda görev ve sorumluluk taşımaktadırlar.